Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, February 1, 2012

HAFALAN SOLAT DELISA Full Video

HAFALAN SHALAT DELISA


Yang belum tengok Hafalan Shalat Delisa, boleh layan dekat sini.. share2 ke wall masing2 k :)
 Kalah Ombak Rindu! hahaha :P Sediakan tisu ya! http://youtu.be/OGk3X-jwr7E

Genre: Drama
Writer: Armantono 
Producer: Chand Parwez Servia
Director: Sony Gaokasak 
Production Co.: Kharisma Starvision Plus
Cast: Nirina Zubir, Reza Rahadian, Chantiq Schagerl, Al Fathir Muchtar, Mike Lewis, Loide Christina Teixeira (Indonesia)
Release Date: December 22, 2011 


memang sedih.. :'( sobs2.. banyak pengajaran sungguh.. inilah dikatakan Filem! !
Terbaik wokk ! !

Selintas Delisa (Chantiq Schagerl) kebanyakannya seorang gadis ceria sedikit, yang tinggal di sebuah kampung kecil yang dinamakan Lhok Nga di pantai Aceh, mempunyaikehidupan yang indah.

Sebagai anak bongsu keluarga Abu Usman (Reza Rahadian), Bapanya bekerja di kapal tangki minyak syarikat minyak antarabangsa.

Selintas Delisa sangat dekat ibu bahawa dia memanggil Ummi (Nirina Zubir), dan kakak ketiga Fatimah (Salsabila Ghina), dan Aisha kembar (Reska Tania Apriadi) dan Zahra(Riska Tania Apriadi).

26 December  2004, Selintas Delisa dengan Ummi semakin ke arah Peperiksaan Sembahyang apabila tiba-tiba Gempa Bumi. Suatu Gempa Bumi yang agak membuat Ummi dan adik-adiknya menakutkan. Tiba-tiba tsunami melanda, membasmi kampung kecil mereka, memusnahkan sekolah mereka, dan dihanyutkan Selintas Delisa serta beratus-ratus ribu lain di bahagian Aceh dan lain-lain pantai di Asia Tenggara.

Selintas Delisa telah diselamatkan oleh askar bernama Smith, selepas hari itu berlalu di atas bukit berbatu. Malangnya, kecederaan serius membuat kaki kanan Selintas Delisa mesti dipotong. Ia menjadikan askar Smith mahu mengguna pakai beliau, tetapi AbuUsman berjaya untuk mencari Selintas Delisa. Selintas Delisa gembira bersama-samalagi dengan bapanya, walaupun sedih mendengar berita adik-adiknya telah pergi ke syurga, dan Ummi masih tidak dijumpai.

Selintas Delisa telah menjadi seorang malaikat kecil yang berkongsi ketawa di hadapan setiap. Walaupun ia adalah berat, Selintas Delisa telah diajar bagaimana menyakitkan boleh berkuat kuasa untuk bergerak seiring. Walaupun air mata wont berhenti mengalir,tetapi Selintas Delisa yang cuba untuk memahami apa yang ikhlas, melakukan sesuatutanpa mengharapkan balasan :)

'Selintas Delisa cinta Ummi kerana Allah "

No comments:

Post a Comment